Biker Gudstjeneste, Aunsø Gamle Kirke, Sanne B. Kristensen. Bikerne mødes ved Brugsen i Svebølle kl. 10.10. Bikerne mødes ved Brugsen i Svebølle kl. 10.10 – information om turen kan fås hos Niels Kristiansen, nielsk@live.dk, tlf. 41278045.
May 30 @ 11:00 – 11:15

Kristi Himmelfartsdag holdes der MC-træf med gudstjeneste i Aunsø Gamle Kirke.

Dagen er oplagt til skovtur og en tur i det blå – og hvis vejret arter sig, kan man spise den medbragte madkurv på græsset ved kirken – og derefter tage på tur i det blå sammen med de andre MC’ere og bikere.

Grundlovskoncert med Bel Canto Koret den 5. juni kl.16.00 i Avnsø Kirke, Sanne B. Kristensen
Jun 5 @ 16:00 – 17:30

Traditionen tro vil der igen i år blive afholdt en koncert grundlovsdag den 5 juni.

Koncerten finder sted klokken 16 i den nye Avnsø Kirke.

Denne gang har vi den store fornøjelse af at høre og opleve Bel Canto Koret fra Slagelse.

Bel Canto Koret er et progressivt amatørkor med et repertoire  der er et bredt udsnit af danske og udenlandske sange, rytmiske gospelsange samt klassiske korsange, hvilket de på smukkeste vis vil give os en smagsprøve på.Koret er under ledelse af Stig Junge, og består for nuværende af 29 medlemmer.

Koncerten vil være af en times varighed

.https://www.facebook.com/pages/category/Musician-Band/Bel-Canto-koret-116505851709083/

Mon
Fælles provstigudstjeneste Anden pinsedag @ Amfi Vestsjælland
Jun 10 @ 11:00 – 12:00

Der er mulighed for deltage i en pinsevandring inden gudstjenesten. Den begynder kl. 9.00 ved servicebygningen

Familiegudstjeneste @ Føllenslev Præstegårds Have
Jun 16 @ 10:30

Familiegudstjeneste i præstegårdshaven. Efter gudstjenesten er der frokost, kaffe og kage – alle er velkomne – ingen tilmelding – det er gratis.

Midsommeraften i Viskinge-Avnsø Sognegård, fredag d. 21 .juni fra kl. 17.00
Jun 22 @ 17:00 – 21:00

Midsommeraften i Viskinge-Avnsø Sognegård, fredag d. 21 .juni fra kl. 17.00

Også i år indbyder Viskinge-Avnsø Menighedsråd til ”Midsommer-aften” i Viskinge – med udendørs gudstjeneste v/ Sanne B. Kristensen på det lille ”Amfi” – medmindre det regner – og efter gudstjenesten spiser vi (og griller – hvis vi må i år J) sammen på terrassen eller i Sognegården.

Sognets nye gospelkor vil synge for os – og vi skal naturligvis også synge nogle af sommerens bedste sange sammen.

Tilmelding til spisning kan ske til kirkekontoret senest d. 17. juni. Pris: kr. 55 kr. for voksne. Gratis for børn under 12 ifølge med voksne.

Zenobia @ koncert i Særslev Kirke
Jun 27 @ 19:00
Sommerkoncert med Carl Nielsens musik @ Alleshave Kirke
Jul 25 @ 19:00

Med udgangspunkt i bl.a Carl Nielsens bog ”Levende musik” fortæller organist og komponist Povl Chr. Balslev, Svendborg om Carl Nielsen og dennes musik – både den symfoniske og sangene. Hvad er det der gør, at netop Carl Nielsen har ramt den nordiske, danske og fynske sjæl? Og så skal der selvfølgelig synges – for ”musik skal ikke kun beskrives med ord men opleves”.

Gudstjeneste på Vesterlyng @ Vesterlyng
Snertinge Markedsdag – vi er også med

Kirkerne i “Gl. Bjergsted” er også med, kom forbi vores stand og hils på os og hør mere om alt det gode vi som kirke kan byde på.

“Derfor er det sundt at synge”– Sogneaften i Viskinge-Avnsø Sognegård v/ Lasse Skovgaard 5. september kl. 19.00
Sep 5 @ 19:00 – 21:30

Fællessangen trives i disse år. Vi synger faktisk på livet løs – på tværs af køn, alder og overbevisninger. Vi synger først og fremmes, fordi vi har lyst. Og fordi vi ikke kan lade være! Men hvad siger videnskaben om det at synge? Er det godt for os? Kan man sige, at det ligefrem er sundt at synge? Ja, det er faktisk videnskabeligt bevist!

Foredraget præsenterer på en underholdende måde forskning om sangens – og fællessangens – sundhedsskabende effekter. Undervejs synger vi i fællesskab en række eksempler. Og går hjem sundere, end da vi kom J

Lasse Skovgaard er uddannet organist og musikpædagog og desuden cand.mag. i pædagogik og psykologi med en PhD i sundhedsvidenskab. Derudover er han også involveret i arbejdet med at skrive sange til den nye udgave af Højskolesangbogen i 2020.